tirsdag 18. november 2008

23 Oppsummering


Min favoritt 23 ting?

Her har jeg lyst til å nevne flere:

6. Vennetjenester: Har blitt kjent med Facebook, noe jeg trodde jeg aldri skulle ta i bruk, men som er i aktivitet hver dag.

8. Podcasting - Nyttig

15. Lek med bilder - Dette var virkelig bra og som jeg kommer til å benytte ved en senere anledning.

17. Origo og 20. e-læring synes jeg også var bra.


Om dette programmet har hatt noen innvirkning på meg og mine læringsmål og om jeg har fått lyst til å lære mer?

Jeg har en jobb der jeg sitter foran PC skjermen hver dag og styrer med våre nettsider - jeg blir aldri utlært, så jeg ser at slike kurs som dette er nyttige. Ja, jeg vil alltid lære mer......


Noe som har overrasket meg i løpet av kurset, eller om jeg synes det var noe som var spesielt nyttig å lære?

Jeg ser jo at det er MASSE som jeg ikke kjenner til. Dersom jeg skal velge ut noe som er spesielt nyttig for meg, vil det nok bli "Lek med bilder"


Forslag til forbedringer av kursopplegget?

Jeg synes opplegget er bra. Selvstudie - e-læring - er helt supert for meg i min travle hverdag.

Men ved dette kurset var målgruppen bibliotekansatte, og det visste jeg - allikevel har dette vært nyttig for meg.


Andre tjenester jeg kunne ønsket å ha med i opplegget?

Og sist, men ikke minst…
Dersom et nytt kurs ble tilbudt, ville jeg delta?

Jeg har ikke noen formening i dag om andre tjenester, men jeg vil gjerne ha invitasjon dersom et nytt kurs arrangeres. Det er veldig nyttig å få en slik kjenskap til hva som finnes i denne nett-verdenen.


Til slutt:

Det er viktig å ta i bruk det en har behov for og synes er nyttig i den jobben en skal gjøre. Det er lett å "rote seg bort" -


Takk for lærdommen i denne omgang -



1 kommentar:

Vrimmel sa...

Ferdig! Du har fullført kurset på en effektiv og grei måte. Nå har du fått oversikt over noen elementer av det som utgjør hva man kaller web 2.0. Som du selv sier er det viktig å finne de verktøyene som kan være nyttig i den jobben en skal gjøre ( - eller som kan virke inspirerende, I might add). Og nå vet du hvor du skal lete etter nye ting når lysten melder seg.
Flott at du ble med, håper du har hatt utbytte av det.